piątek, 5 grudnia 2014

Vampire Weekend: Brujah


zdjęcie autorstwa By Night Studios

Czemu mnie ścigasz przebaczeniem! 
Szczędź swej litości zbyt rozrzutnej! 
Najgłębszy smutek jest milczeniem, 
A skoro krzyczę tak, czym smutny? 




Jeżeli wampiry z Burjah są z czegoś znane, to na pewno ze swojej zdolności do wszczynania burd i braku szacunku do wszelkiego rodzaju autorytetów, z Księciem na czele. Żaden inny Klan nie jest tak związany z Anarchistami, jak Brujah właśnie; można by wręcz powiedzieć, iż zdecydowana większość wampirów należących do Anarchistów to Brujahowie.

Vampire: the Masquerade - Brujah [ źródło ]

Dawno temu, w czasach Imperium Rzymskiego, istniała idylliczna wręcz Kartagina - cudo egzystencji wampirzej i ludzkiej, największe osiągnięcie Klanu, którego głównym celem było zdobywanie wiedzy oraz skupienie się na zachowaniu dobrych relacji między śmiertelnymi a Kainitami. Tacy właśnie byli Brujah w przeszłości. Starszyzna Klanu wciąż uważa tą utopię za ich szczytowe osiągnięcie. Ale Kartagina upadła, dlaczego - nie wie nikt, chociaż wersji jest wiele. Brujah oskarżają Ventrue, którzy oczywiście wszystkiego się wypierają, niemniej jednak samo wspomnienie Kartaginy na spotkaniu przedstawicieli tych dwóch Klanów może doprowadzić do rozlewu krwi.

Dark Ages: Vampire - Brujah [ źródło ]
W erze Mrocznych Wieków nadal było w Brujah wiele idealizmu, chociaż już wtedy można było zauważyć pewne zmiany. Część Klanu domagała się działań zamiast wiecznego dyskutowania o problemach, które od wieków pozostawały nierozwiązane. Największa zmiana jednakże przyszła w czasie Rewolucji Anarchistów, która doprowadziła do stworzenia Camarilli, Sabatu oraz czegoś, czego członkowie nazywają siebie Anarchistami, a co inni widzą jako niezorganizowany motłoch. Chociaż Brujah formalnie należą do Camarilli, to bardzo dużo wampirów z tego Klanu deklaruje się jako Anarchiści, którzy wszelkie struktury władzy mają głęboko w poważaniu. Brujah lubią krzyczeć, wszak ich przydomek to właśnie Krzykacze, a żadna z "organizacji" nie jest tak głośna, jak Anarchiści, którzy, wbrew pozorom, są bardziej zorganizowani, niż mogłoby się to wydawać. Obecnie stereotypowy Brujah to brutalny osiłek rwący się do bójki. Najczęściej do starć dochodzi pomiędzy nimi a Ventrue; niekiedy przeciwnikiem jest też świat jako całość, który przecież należy wyzwolić z kajdanów, niemocy i ograniczeń. Brujahowie pełni są szczytnych ideałów, szkoda tylko, że gdzieś po drodze zdołali zapomnieć w imię czego tak naprawdę walczą.

VtM:B Brujah [ źródło ]
Do zestawu mocy należą trzy Dyscypliny: Akceleracja, Potencja i, o dziwo, Prezencja - jednakże Brujah wykorzysta ją zupełnie inaczej niż na przykład taki Toreador. Akceleracja zapewnia im nadludzką szybkość, natomiast dzięki Potencji mogą oni zyskać jeszcze większą siłę. Skoncentrowani na rozwijaniu przede wszystkim swoich zdolności fizycznych, Brujahowie w walce to istne tarany, które są w stanie na swojej drodze zniszczyć wszelkie przeszkody. Ich skłonności do bójki powodują, iż są oni bardzo "drażliwi", przez co ich Ułomność Klanowa powoduje większą skłonność wpadania w szał (od mechanicznej strony: Gracz dostaje podwyższony stopień trudności przy rzutach na samokontrolę).

Vampire: the Masquerade - Theo Bell, Brujah Archon [ źródło ]
Jak już zostało wspomniane, Brujahowie są jednym z siedmiu Klanów Camrilli, jednakże duża ich część należy do Anarchistów. To właśnie Brujah o imieniu Jeremy MacNeil jest chyba najbardziej znanych liderów Anarchistów, a koncentruje on swoje działania na Los Angeles będącym teoretycznie miastem wolnym od polityki zarówno Camarilli oraz Sabatu. To właśnie jego najbardziej brakowało mi w VtM: Bloodlines dziejącym się właśnie w LA; chociaż wspomnieć by o nim wypadało... Istnieją także odszczepieńcy Brujah, którzy swoje niszczycielskie tendencje rozwinęli do maksimum, lubując się w niszczeniu i rozróbie gdziekolwiek się da. Być może stanowią oni odpowiedź na pytanie co czeka ten Klan, jeśli dojdzie do jego degeneracji.


Clanbook Brujah standardowo przedstawia nie tylko historię Klanu, wliczając to niefortunną Kartaginę, ale także zestaw uniklanych dla Brujahów zalet i wad oraz mocy połączonych Dyscyplin. Z okładki patrzy na nas nas Theo Bell, bohater Clan Novels. Warto także wspomnieć, że protagonista VtM: Redemption, Christof, nagrodzony został przyjęciem do kanonu Świata Mroku, a pojawia się on także w Clan Novel: Brujah jako kompan wspomnianego Bella. Christof został również wykorzystany przez By Night Studio w ich sesji zdjęciowej, której efekty możecie podziwiać wyżej.

Od filozofów poprzez zelotów aż do niezdyscyplinowanych krzykaczy, Klan Brujah przeszedł dość sporo transformacji. Brujahowie dobrze sprawdzą się w rękach Graczy nastawionych przede wszystkim na walkę. Można by wręcz powiedzieć, że ten Klan jest najlepiej przygotowany do walki na pięści z całym światem i rozrywania problemów na strzępy brutalną siłą. Tam, gdzie Ventrue się wyłga, a Toreador oczaruje, Brujah rozniesie wszystko w drzazgi, a niektórzy właśnie taki typ gry lubią najbardziej.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz