piątek, 10 października 2014

Vampire Weekend: Ravnos


zdjęcie autorstwa By Night Studios


There is nothing more deceptive than an obvious fact.


Ravnos jest jednym z Klanów nienależących do żadnej z sekt, a jeśli chodzi o niezależnych ich największy problem polega na tym, że są bardzo stereotypowi, co niekiedy wiąże się z niewłaściwym traktowaniem czegoś "innego", co jest typowe dla światopoglądu Zachodu. Można by się pokusić o spojrzenie na Świat Mroku i Ravnosów z perspektywy "Orient vs occident", ale żeby nie komplikować sprawy przejdę po prostu do opisu tego Klanu.

Ravnosi mają złą renomę złodziei i włóczęgów, czym się zbytnio nie przejmują. Są oni nomadami przemierzającymi Świat Mroku by szerzyć chaos, ale znacząco inny niż ten, do którego dążą chociażby Setyci. Pierwszorządni oszuści, wplatają oni iluzje i kłamstwa niekiedy dla rozrywki, czasami dla szczytnych celów ("szczytnych" oczywiście wedle definicji samych Ravnosów). Podzieleni są na dwa odłamy: część Klanu pozostaje w Indiach, z których się wywodzi, część ruszyła na podbój świata Zachodu. Gdziekolwiek Ravnos się pojawi, kolorowy chaos zdaje się podążać jego śladami, dlatego też wampiry te nie bez powodu nie są mile widziane w domenach innych Kainitów. W dodatku Ravnosi odrzucają reguły innych, w tym praktykowane przez Camarillę Tradycje, co dodatkowo przyczynia się do ich niepopularności.
The Ravnos [ źródło ]
Ravnosi odrzucają wszelkiego rodzaju ograniczenia, wlicza się w to także koncepcja Człowieczeństwa, którą zastąpili swoją własną Ścieżką Oświecenia zwaną Ścieżką Paradoksu. Mówi ona, iż Kainici są na zawsze zamknięci na zewnątrz iluzorycznego cyklu wszechświata (maya); większość istot nieustannie odradza się wewnątrz cyklu, natomiast wampirów to nie dotyczy. Tym samym, istoty odradzające się mają swój cel - a wampiry swój utraciły. Ścieżka Paradoksu skupia się na niszczeniu tych spoza cyklu (czyli: wampirów), by na powrót umieścić ich w jego wnętrzu. Oczywiście Ravnosi dążą do tego na swój sposób, podstępami i oszustwami, przez co Spokrewnieni spoza Klanu zupełnie nie rozumieją ich działań, a wręcz nimi gardzą.
Vampire: The Masquerade - Ravnos [ źródło ]
Do zestawu mocy triksterów zaliczają się Dyscypliny Animalizmu, Odporności oraz ekskluzywna dla tego Klanu moc - Iluzja. Jak sama nazwa wskazuje, jest sztuką magii mogącą wplatać fałszywe elementy lub wręcz zmieniać rzeczywistość. Iluzje wampira z łatwością mogą ogłupić śmiertelników, a ponadto mogą nawet oszukać wyostrzone zmysły wampirów. Ułomnością Ravnosów jest ich uzależnienie do występków. Każdy z nich ma słabość do pewnej formy sztuczek, czy to kradzieży, gier hazardowych czy masowych morderstw, kiedy tylko pojawia się okazja.
After Lunch - Ravnos [ źródło ]
Inne Klany zbytnio ich nie rozumiały - a po Tygodniu Koszmarów (Week of Nightmares) jest niestety już na to za późno. Wampiry żyjące poza Indiami nie rozumiały czym dokładnie zajmują się tam Ravnosi, ani w jaki sposób Klan ten zdołał się utrzymać w Azji zdominowanej przez Kuei Jin (wschodni odpowiednik Kainitów, jednak znacząco różniący się od ich zachodnich "kuzynów"). W latach 90. napięcia między Ravnosami a Kuei Jin sięgnęły zenitu, Ravnosi pożyczyli pomysł od Sabatu masowo przeistaczając śmiertelników by stworzyć tak zawane mięso armatnie. Co więcej, coraz starsi i potężniejsi Ravnosi budzili się z letargu aby wspomóc swój Klan w walce. Kulminacja tego konfliktu nastąpiła w roku 1999, kiedy to powrócił sam twórca Klanu Ravnos. Zapathasura, Przedpotopowiec którego istnienia zaprzecza Camarilla, a Sabat się obawia, przebudzony z długiego letargu, był potęgą nie do pokonania. Na pierwszy ogień poszli Ravnosi przebywający w okolicach Bangladeszu, potem zostało zniszczone samo miasto. Do pokonania go ruszyły nie tylko oddziały Kuei Jin, ale także watahy wilkołaków; przyłączyli się także Magowie z Technokracji. Sam przebieg Week of Nightmares jest ciekawym zjawiskiem, który podzielił fanów Świata Mroku ze wględu na jego wynik: Zapathasura nie dał się pokonać połączonym siłom trzech różnych frakcji, a jedynym, co dopełniło dzieła i uśmierciło Przetpotopowca było słońce, udowadniając, że jesttak śmiertelne dla młodych krwiopijców, jak i dla starych. Jednakże nie umarł on w spokoju, nakładając na Ravnosów klątwę, która spowodowała iście kanibalistyczny szał. Ravnosi na całym świecie rzucili się na siebie, niszcząc Klan od środka. Plotki mówią, że po tych wydarzeniach pozostało jedynie około stu Ravnosów, a Klan jako taki przestał istnieć. Różni Gracze różnie do tego podchodzą, niektórzy wręcz kompletnie zanegowali to wydarzenie. Być może wydawnictwo White Wolf nie wiedziało, co z Ravnosami zrobić, dlatego zafundowało im tak niefortunny koniec.
Księga Klanu rzuca nieco światła na opisane wyżej wydarzenia, ze wstępem skupiającym się na osobie młodej pani archeolog, która zostaje wcielona w szeregi Ravnosów po Week of Nightmares. W rozdziale pierwszym została opisana historia tych wampirów, skupiając się głównie na hinduskiej historii tego Klanu. Rozdział drugi prezentuje "sztukę bycia Ravnosem", jak głosi tytuł, także biorąc pod uwagę konsekwencję rzezi wywołanej przez Zapathasurę, różnice między Ravnosami ze Wschodu oraz Zachodu, a także sposoby na przetrwanie spotkania z wilkołakiem oraz dokładny opis Ścieżki Paradoksu. Standardowo rozdział trzeci przybliża co ważniejsze persony, włączając to wampira z okładki, ktory zwie się Khalil Ravana, i który jest bohaterem kolejnej części Clan Novels.

Odkładając na bok niefortunne, ocierające się o rasistowskie, przedstawienie Ravnosów w niektórych publikacjach White Wolf (szczególnie "Gypsies"), Klan ten prezentuje ciekawą opozycję do gierek Camarilli i Sabatu. Ravnosi nie są dla każdego, ale warto się im przyjrzeć bliżej, aby lepiej zrozumieć ich poczynania, które nie są tak płytkie i bezpodstawne, jakby się mogło wydawać.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz